Translate

fredag 12 december 2014

I en annan av världar part 14

Ylva
När klockan börjar närma sig halv fem på tisdag eftermiddag ringer jag på hos Hanna och Adam.
Springande steg hörs inifrån villan och strax därpå slår Hanna upp dörren på vid gavel.
 ”Babe!”, utbrister hon och bokstavligt talat kastar sig över mig, slår både armar och ben om min kropp.
Våra läppar möts i en intensiv kyss och jag njuter av att ha min älskling i min närhet igen.
När Hanna pussat på mig konstant i säkert fem minuter släpper hon taget om mig och ler.
 ”Gud, det är helt sjukt. Det är inte ens ett dygn sedan vi sågs men jag har längtat som en idiot!”, säger hon och kysser mig igen.
Även om Hanna definitivt har varit känslosammare på senare tid, som jag förstått det, så verkar hon ovanligt glad att se mig, om möjligt.
Hennes röda, spretiga hår lyser i solen och hon är klädd i endast ett linne och ett par trosor.
 ”Damn, You’re looking good, girl!”, säger jag och studerar min vrålsnygga flickvän ingående.
 ”Ska du säga!”, svarar hon och låter sina händer glida in under min väst. ”Har du en aning om hur snygga bröst du har? Och din mage! Och dina ben! Jeezez!”
Jag rodnar när hon kysser mig ännu en gång och smeker min bara mage.
Upphetsningen jag kände när jag vaknade sitter ännu i och förhöjs drastiskt när hon gör så.
 ”Ditt rum nu!”, mumlar jag mot hennes hals.
Jag behöver inte säga mer än så, Hanna tar min hand och drar med mig uppför trappan och in på sitt rum.
Lätt desperat puttar jag ner henne på sängen och gränslar henne.
Vi har vilt sex en bra stund och till slut ramlar jag utmattat av Hanna och lägger mig bredvid henne med armarna om hennes nakna midja.
 ”Hanna..”, säger jag fundersamt. ”Vi har väl inte för mycket sex?”
Hennes klarblåa ögon ser på mig.
 ”Du är rädd för att vårat förhållande ska vara baserat på sex och inte känslor?”, frågar hon.
 ”Ja..lite..”
 ”Då har jag två saker att säga dig, älskling. Nummer ett: Vi är sjukt nykära och då knullar man som kaniner, för ärligt talat, man får aldrig nog av varandra!”
Jag ler lite.
 ”Nummer två: Det här är första gången i mitt liv som jag är kär..fattar du? Jag vill ha dig så hårt, men inte bara på det sexuella planet. Det här är konstigt för mig att säga men..alltså, jag skulle inte bry mig ett skit om vad vi gör, om vi så bara ser på film eller pratar eller..aa, du fattar, så länge jag får vara med dig!”
Jag kommer på mig själv med att ha tårar i ögonen efter hennes ord, men jag blinkar envist bort dom.
Hanna ser också lite förlägen ut med tanke på att hon inte brukar låta såna här saker komma ut mellan hennes läppar.
 ”Jag är glad att du säger det, då behöver jag inte oroa mig.”, säger jag.
 ”Precis..aldrig någonsin igen.”
Hanna sätter sig upp och sträcker sig för att kunna sätta på sin stereo.
Soundtracket från The Runaways drar igång och låten Cherry Bomb är först att spelas.
Hanna drar upp volymen  så mycket det går och sjunger med så högt hon kan.
 ”Hello world, I’m your wild girl!”, hörs Hannas sexiga, lite hesa röst.
Jag ler och känner mig alldeles salig där jag ligger naken på Hannas säng.
När låten är slut skruvar Hanna ner volymen en aning.
 ”Nä, tjejen, vad sägs om lite eftermiddagsröka?”
Jag nickar och Hanna plockar fram två färdiga jointar.
 ”Vill du ha den äran?”, frågar Hanna och håller upp den ena.
 ”Visst fan”, svarar jag och tänder eld på jointen samtidigt som Hanna slår upp sitt stora fönster.
Doften av marijuana fyller rummet och dess rök glider problemfritt ner i min hals.
Jag tar några djupa bloss och skickar sedan vidare.
Njutningsfullt blossar Hanna på jointen hon har mellan pekfingret och tummen.
 Efter bara några minuter infinner sig det helsköna ruset från gräset.
Jag tar det sista blosset och sätter mig sedan gränsle över Hanna som sitter lutad mot väggen.
Hon lägger sina händer ovanpå min rumpa och drar mig intill sig.
 ”Du luktar så gott, vet du det? Rök och parfym, och sex!”, säger hon.
Jag säger ingenting, ser bara på henne.
Hennes hår är rufsigt efter sexet och hennes perfekta bröst ligger mjukt mot min bröstkorg.
Jag kan inte komma på en enda situation jag hellre skulle vilja befinna mig i.

Hanna drar på sig ett par läderbyxor och en t-shirt som knappt når henne ner till midjan.
 ”Jag måste bara ringa ett litet samtal, en polare ska fixa alkohol till festen imorgon men jag måste höra av mig och ge honom beställningsordern.”, säger hon och ger mig en snabb kyss.
Jag nickar och Hanna försvinner ut i hallen.
Ensam kvar i rummet snor jag en John Silver av Hanna.
Hon är borta i cirka en kvart, men när hon kommer tillbaka har hon med sig ett glas Cola light till mig.
 ”Hur gick det?”, frågar jag och tar en klunk av den väl kylda drycken.
 ”Problemfritt. Hon tar med sig spriten imorgon och lägger ut pengar så länge så jag slipper till och med möta henne innan.”
En lättad suck undslipper mig, jag har verkligen ingen lust att gå ut mer idag.
 ”Var är Adam förresten?”, frågar jag.
 ”Hos Lina, tror jag.”, svarar Hanna och slår upp locket till sin laptop.
Samtidigt vibrerar hennes mobil till och hon säger åt mig att jag kan öppna smset.
 ”Men du, är du säker på att vi inte ska ta en sista vild resa ihop?  ;)”
Jag stirrar förvirrat på skärmen, det står att smset är från Alice.
 ”Hanna..”, säger jag och slänger hennes mobil på skrivbordet. ”Är det något jag borde veta?”
Hanna plockar upp mobilen och läser smset, stönar till.
 ”En gammal kk”, svarar hon. ”Alice verkar inte fatta vad flickvän betyder.”
 ”Nähe..”
Hanna  stänger ner locket igen och snurrar på skrivbordsstolen så att vi hamnar face to face.
 ”Ylva, det är en gammal grej från förr. Du vet ju hurdan jag var..”
 ”Ja..hur du var..”
 ”Du tror väl inte på allvar att jag skulle va otrogen? Jag är inte sådan längre!”
Hennes röst är lite vass och jag ryggar till.
 ”Nej..nej, förlåt. Jag blev lite förvånad bara.”
Hanna suckar lite.
 ”Alltså..hon kommer på festen imorgon..”, säger hon försiktigt. ”Men Ylva, jag lovar att jag inte ska ta någon jävla ’sista vild resa” ihop med henne. Alice är lite dum i huvudet bara.”
Någonting hugger till inuti mig, kanske är det rädslan för att hon ska ramla tillbaka i samma gamla mönster.
Samtidigt skäms jag för att jag ens tänker så om henne, hon har ju minst sagt visat väldigt väl hur hon känner för mig, bara mig.
Som om hon läst mina tankar kommer hon och sätter sig bredvid mig på sängen, slår armarna om mig.
 ”Du är allt jag vill ha och behöver”, försäkrar hon mig om. ”Du är verkligen allt jag någonsin önskat mig..Allt innan dig var meningslöst, planlöst och ibland nästan smärtsamt. Jag har ju egentligen bara velat ha dig hela tiden.”
Jag nickar och lutar mitt huvud mot hennes axel, känner mig faktiskt lugnare.
 ”Men jag måste varna dig, Alice kommer antagligen vara på dig också när hon väl inser vem du är. Alice är..tja, ganska inne på trekanter och liknande.”
Jag skrattar lite.
 ”Jag ska se upp.”, lovar jag lite roat.

HannaKlockan är runt åtta denna varma onsdagskväll när någon klampar in genom dörren till villan.
Jag ställer ner vinflaskan jag har i handen på köksbänken och går ut i hallen.
 ”Martina!”, säger jag och kramar om min vän.
 ”Long time, no see.”, svarar hon och tar en klunk ur en halvfull ölburk, sparkar av sig kängorna.
Bakom henne på trappen står Robban och Emil med varsin cigg.
Båda nickar mot mig, ingen av dom ser särskilt nyktra ut.
I bakgrunden kan man höra Eurythmics Sweet Dreams spelas på hög volym, senast jag kollade satt Ylva där inne med ett tiotal andra av mina polare.
Jag tar emot ölen Martina räcker mig och går ut till min flickvän.
Hon sitter i soffan med ett halvfullt glas vodka och verkar vara ingripen i ett samtal med Erika, min gamla klasskamrat.
När hon ser mig ler hon och jag hoppar upp i hennes knä, ger henne en lång tungkyss som smakar sprit och rök, en förförisk smak i vimlet.
Hon är så otroligt snygg ikväll, även om hon var mer påklädd senast jag såg henne.
Hennes gråa linne ligger på golvet och allt hon har på sig nu är ett par ljusa, trasiga jeans och en svart spetsbh.
Jag kan inte låta bli att känna en viss upphetsning inför synen.
Ylva ser in i mina glansiga ögon och halsar resten av glaset, ställer ner det på bordet.
 ”Varför ser du sån ut?”, frågar hon lite sluddrigt.
 ”Va? Jag ser väl inte ut på nåt speciellt sett?”
 ”Du ser ut som om du ska typ äta upp mig.”
 ”Du är så sjukt snygg, det är allt.”
Jag smeker hennes mage och höfter.
 ”Ey, get a room!”, utbrister Erika roat.
 ”Det här är ett rum!”, fnissar Ylva och jag skrattar, stillar mina ivriga händer som nu tagit sig innanför Ylvas jeans, men dock utanpå trosorna.
 ”Du får mig sen.”, lovar hon och kysser mig igen samtidigt som det ringer på dörren.
Jag tänker att personen kan väl bara gå in, den är öppen, men när det fortsätter skrälla går jag av Ylva och skyndar mig ut i hallen.
I dörröppningen står Alice.
 ”Hej Hanna.”, säger hon sensuellt och drar av sig sina säkert 14 cm höga platåskor.
 ”Hej Alice”, svarar jag lite mera normalt. ”Du kom.”
 ”Klart jag gjorde.”
Hon är snygg som vanligt, hennes svarta hår har blivit märkbart längre och hon är klädd i en tight klänning som nästan är så kort att man kan se trosorna, om hon nu har några på sig, vill säga.
 ”Vart har du din babe då?”
 ”I vardagsrummet. Du kan inte missa henne, hon är den enda som inte har tröja på sig.”
Alice ögon blänker till och hon ler ett lite rovdjursaktigt leende.
 ”Jag får väl gå och hälsa då. Damn, Hanna, det här kunde man inte tro om dig.”
Hon roffar åt sig sin lila Systemetpåse och försvinner in i vardagsrummet.
Jag skakar roat på huvudet och undrar en halv sekund om jag borde vara orolig.
När jag hämtat mig ett glas vodka i köket joinar jag dom andra men kan inte se varken Ylva eller Alice någonstans.
Förvirrad frågar jag Erika om hon såg vart dom tog vägen.
 ”Eh..”, mumlar hon och försöker fokusera blicken på mig. ”Svarthårig tjej..um..drog med halvnaken brud ut i..matsalen!”
Hon ser väldigt nöjd ut när hon lyckats få fram hela meningen.
Jag klappar Erika på axeln och hon ramlar ihop i famnen på sin pojkvän Jesper som ler ursäktande.
När jag kommer in i matsalen får jag syn på dom båda direkt, min flickvän står upptryckt mot väggen med Alices läppar tryckta mot sina.
Jag kan inte påstå att jag blir chockad eller sur, har Alice väl bestämt sig för något är det svårt att hindra henne, särskilt om man är ’offret’.
Tyst smyger jag upp bakom henne och lägger armarna om henne.
 ”Stealing my girlfriend?”, viskar jag och kysser hennes axel.
 ”Mmm”, svarar hon och släpper taget om Ylva.
Jag drar min flickvän intill mig och låter min hand glida ner i hennes bakficka.
 ”Du är väl inte sur?”, frågar hon oroligt.
 ”Nej! Jag är inte ens förvånad, inte när Alice är inblandad.”
Alice flinar och smeker mig lätt över bröstet.
 ”Det var det här jag skulle se upp för va?”, säger Ylva och trycker sig hårt mot mig.
Jag nickar och tar en stor klunk av min drink.
 ”Hanna!”, utbrister Alice. ”Har du varnat henne för mig?”
Jag dricker upp mitt glas och ställer ner det på matsalsbordet, tar dom i varsin hand.
Bestämt drar jag ut dom på altanen och fiskar upp mitt cigarettpaket ur Ylvas ficka, plockar fram en joint.
 ”You naughty girl!”, säger Alice när jag tänder den och skickar den vidare till henne.
Vi delar på den alla tre, och när den är upprökt föreslår Alice att vi ska bege oss till mitt sovrum.
 ”Jag måste byta ett par ord med min flickvän.”, säger jag och Alice går in så länge.
 ”Är du okej?”, frågar Ylva.
 ”Klart jag är. Men är du det? Jag sa ju att hon skulle..”
Ylva lägger fingret på mina läppar och hyschar mig.
 ”Älskling, jag mår finfint. Och..tja, om du vill så..alltså, jag skulle kunna tänka mig att vara med Alice.”
Jag ser på min flickvän, förstår att hon faktiskt  inte driver med mig.
Hon står faktiskt här framför mig och föreslår att vi ska ha trekant med min före detta kk.
 ”Okej.”, säger jag till slut.
Ylva ler och vi letar upp Alice som redan sitter på min säng och dricker ur en starkcider på glasflaska.
När hon ser oss ställer hon ifrån sig den och gör plats för oss.
Ylva sätter sig bredvid henne och puttar ner Alice på sängen, tar tag i fickan på mina jeans och drar ner mig också.
Alice ser väldigt nöjd ut när hon drar av mig mitt linne.
 ”Girls, you’re hot.”, säger hon och smeker min överkropp samtidigt som jag tungkysser Ylva.
Efter en stund ligger vartenda klädesplagg vi haft på oss på golvet och jag har Ylvas tunga mellan mina ben.
Medan hon tillfredställer mig fingerknullar jag Alice som stönar högt och vi kommer ungefär samtidigt.
Ylva kryper upp mellan oss och ger oss varsin kyss.
 ”Nog är du en liten puma alltid”, säger Alice till Ylva och smeker henne.
Ylvas ögon är blanka av upphetsning när dom ser på mig.
 ”Jag vill ha dig”, mumlar hon till mig.
Jag kysser mig ner för Ylvas otroligt heta bröst och mage, hennes hud är varm mot mina läppar.
Hon är otroligt spänd men slappnar av när jag retar henne litet med tungan.
 ”Din..jävel..”, mumlar hon och jag bestämmer mig för att inte teasa henne mer.
När hon kommer är det extremt hårt, jag tror aldrig hon fått en sådan orgasm förut.

En bra stund och x antal orgasmer senare slår jag upp fönstret till mitt rum.
 ”Ni två är sjukt vilda”, säger Alice förundrat när vi alla tre sitter i min säng med varsin cigarett.
Ylva är röd om kinderna där hon sitter och blossar på sin cigg, jag kysser henne mjukt.
När Alice rökt upp drar hon på sig sin klänning och rättar till håret lite.
 ”Jag ska nog gå ner och ta mig en redig drink nu. Vi ses där nere!”
Hon går och jag vänder mig mot Ylva.
 ”Är du okej, babe?”
Ylva skrattar till och sprätter iväg sin cigarett genom fönstret, den landar på gruset nedanför.
 ”Jag mår fantastiskt bra.”, svarar hon. ”Du var fantastisk!”
Hon gränslar mig och för undan en klarröd slinga av mitt hår från mitt ansikte.
 ”Hon var bra..”, säger hon sakta. ”Men inte lika bra som du. Hanna, you’re a goddess.”
Vi kysser varandra och jag kan känna mitt hjärta slå hårt, hårt i bröstet.

YlvaFredag och ännu en stundande fest.
Jag känner mig redan rätt urpumpad efter onsdagen men fest är alltid fest.
Hanna ringer mig vid halv sex och säger att hon och Adam hämtar upp mig om senast en halvtimme.
Jag har varit hemma några timmar och umgåtts med mamma och Theo, vi har sett på en film och ätit pannkakor efter Theos begäran.
Det känns rätt så skönt att ha varvat ner lite innan ikväll.
Men trots det känner jag mig stressad, så jag springer in i mitt rum och slänger av mig mjukisbrallorna, byter till stay-ups och en tight, svart klänning med halvkorta ärmar.
Sedan rufsar jag till håret en aning och lägger på en lite makeup.
När jag är klar inser jag att klockan redan är tio i sex så jag slänger ner lite grejer i min axelväska och skyndar mig ner i köket.
Mamma sitter vid bordet och dricker en kopp kaffe, glor lite i dagens tidning.
Hon ser upp när jag stormar in.
 ”Ska du redan gå?”
 ”Hanna och Adam..”, mumlar jag och tar ett stort bett av ett äpple jag hittar i fruktskålen. ”Dom kommer och hämtar mig om ett par minuter.”
 ”Kan du lova mig att du tar det lugnt ikväll?”
 ”Mm, visst.”
Hon kommer fram till mig och ger mig en kram.
 ”Var rädd om dig hjärtat, jag älskar dig så.”
 ”Jag älskar dig med. Vi hörs.”
Jag slänger skrutten i slasken och går ut i hallen, drar på mig mina vinröda klackskor.
Det är precis så att jag hinner röka upp min halva John Silver-fimp innan Adams bil kör upp på parkeringen.
Alla fönster är nedrullade och Joan Jetts I Love Rock N’ Roll spelas på högsta volym i bilstereon.
Jag hoppar in där bak hos Hanna som skiner upp när hon ser mig.
 ”Hej babe!”, säger hon och kysser mig hårt.
Vid hennes fötter står fyra, eller fem, jag ser inte så noga, överfulla systemetpåsar.
Jag sätter på mig bältet och nickar åt Adam som sänker volymen på stereon.
 ”Alla fastspända?”, frågar han och backar ut på vägen.
 ”Som psykfall på ett mentalsjukhus!”, svarar Hanna glatt.
 ”Passa dig, sis. Annars kanske du hamnar där.”
Adam blinkar mot henne i backspegeln och hon räcker ut sin piercade tunga som svar.
Hela bilen känns på något sätt fylld av pepp och glädje, jag fattar inte riktigt om det är något som hänt eller inte.
Efter att vi kört ett tag saktar Adam ner bilen och ser på mig och Hanna.
 ”Vad är det?”. frågar jag undrade.
 ”Alltså, Ylva..jag bjöd Linnea på festen ikväll..”, pressar Adam fram.
Jag blir iskall inombords.
 ”Du gjorde vadå?”, frågar jag kyligt.
Hanna rycker till och ser på oss, en i taget, sakta.
 ”Jag tänkte att ni..vi..alltså, det måste finnas ett sätt för oss att komma överens allihop.”
 ”Idag? Av alla jävla dagar?”, fräser jag.
Plötsligt blir det väldigt svårt att andas.
Jag har försökt så hårt att inte tänka på Linnea och nu får jag henne plötsligt upptryckt i ansiktet
 ”Ja, idag.”, säger Adam och låter ganska hård han också.
Han verkar inte riktigt ha något riktig kontroll över bilen heller för den delen, upprört sparkar han på gasen så att bilen hoppar till och börjar närma sig olagliga hastigheter.
 ”Du kunde väl åtminstone frågat mig först!”, utbrister jag.
 ”Jag tyckte inte att det behövdes, jag menar, räcker det inte med att jag varnar dig?!”
Jag blir så förbannad att jag helst av allt bara vill kasta mig ur bilen, men i den här hastigheten skulle det sluta rätt illa.
 ”Pull over for fuck sake!”, skriker Hanna till slut. ”Ska du ha ihjäl oss, bro, ha? Seriöst, skärp dig och stanna bilen!”
Adam kör en kort bit till innan han svänger in på en grusparkeringen vid landbadet.
 ”Kunde det inte vänta?”, frågar han och blänger på Hanna.
 ”Nej! Nu ska ni två prata!”
Hanna ser argt på både mig och Adam och går sedan ur bilen, smäller igen dörren.
Mitt hjärta tickar hårt i bröstet när jag ser Hanna försvinna bort en bit och lämnar mig ensam med Adam.
 ”Jaha..”, säger jag iskallt och hoppar fram. ”Det här gick ju inte så jävla bra.”
 ”Nej.”, svarar Adam sammanbitet. ”Vet du vad, Ylva? Linnea är min vän, och om du inte kommer ihåg det så var hon din också!”
Jag grimaserar när det smärtar till i bröstet.
Det är ju det som gör så ont, det där var i Adams mening.
 ”Jag vet ju det..Men jag har inte pratat med Linnea sedan..du vet när. Det är inte så lätt för mig.”
 ”Saknar du henne inte?”, frågar han lite lugnare och räcker mig en cigg, tänder en själv.
 ”Jo, det är väl klart att jag gör..”, svarar jag och känner hur det svider i ögonen.
Vi sitter båda tysta en stund och blossar på våra cigaretter.
Jag är först att öppna munnen igen.
 ”Du vet att jag saknar henne Adam. Men hon svek mig..och dig! Jag vet inte ett dyft om hur hon haft det sen dess, vad hon gör nu, hur hon ser ut..”
Adam skakar på huvudet och mumlar något.
 ”Vad sa du?”, frågar jag lite irriterat.
 ”Du skulle bara veta..”, svarar han och rycker på axlarna. ”Förlåt för att jag inte sa något innan, men jag pratade med henne när Hanna fixade alkohol och det bara slapp ur mig, okej?”
Jag suckar och tänker på fina, fina Linnea som inte längre är en del av mitt liv.
 ”Jag förlåter dig, Adam..Det är ju inte dig jag är arg på egentligen.”
Han släcker sin cigarett mot  utsidan på bildörren och kastar iväg fimpen.
 ”Jag vet, Ylva.  Och jag är egentligen inte arg på dig. Det är tråkigt att Linnea ska lyckas komma emellan oss till och med nu men jag tror att vi kan ändra på det. Herregud, jag förväntar mig inte ni ska kasta er i armarna på varann ikväll, men vi kan väl hålla oss ifrån att bråka åtminstone?”
 ”I’ll try, okej?”
Hanna kommer passande nog tillbaka och hoppar in i baksätet igen.
”Ni såg mycket lugnare ut”, förklarar hon och tar mig i famnen när jag klättrar bak till henne igen.
 ”Du är väl inte arg på mig?”, frågar jag och hör själv hur ynklig jag låter.
 ”Självklart inte.”
Hon kramar om mig ännu hårdare och Adam startar bilen igen.
När vi sladdar in på parkeringen hos Adam och Hanna kastar jag mig ur bilen och tänder en efterlängtad cigarett.
Medan jag röker bär Hanna och Adam in påsarna med alkohol.
Dom första beräknas droppa in vad sju, så jag, Adam och Hanna blandar varsin drink och sätter oss på uteplatsen med våra glas.
 ”Jag tänkte ta mig en redig spliff såhär på kvällskvisten.”, säger Adam.
Hanna ler mot Adam på ett väldigt fjäskigt sätt och han suckar roat.
 ”Klart ni två också får varsin, brudar! Damn, just another day with the lesbians!
Vi skattar och blossar på varsin spliff.
När ruset satt sig ordentligt lägger jag mig ner på gräset och jag han känna hur Hanna försiktigt försöker smyga upp bakom mig, men innan hon hunnit göra det drar jag ned henne i gräset bredvid mig och kysser hennes mjuka läppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar